Focuspunten voor meer energie!

Er zijn zoveel mensen die duf, gestrest, sloom, slaperig, moe, lusteloos, niet productief en vooral niet energiek zijn…

Terwijl dat zooooo simpel is. Het is een kwestie van zoeken naar het juiste patroon. En ik beloof je dat ik je geen kant en klaar patroon ga geven want zo werkt het niet namelijk.

Het gaat om JOUW structuur. Daar beginnen we.

Dus wat je als eerst gaat doen is je patroon opschrijven…

Dan ga je kijken naar welke patronen je kunt veranderen.

Laten we 3 punten aanpakken die direct veel effect hebben.

SLAAP!

Hoeveel uren slaap je elke nacht? Hoe zie je patroon eruit? Hoeveel slaap heb je nodig?

TIP: Zorg voor een vast patroon. Bij voorkeur tussen 22-6 of 23-7. Zorg dat je dat patroon minimaal 5 van de 7 dagen per week aanhoud.

Volgende patroon:

VOEDING!

Schrijf je patroon van de hele week eens op en geef jezelf eens een paar tips. Dit doe je minimaal een week. Waar je op kan focussen:

  • Minder eten (als je wil afvallen) of meer eten (als je spiermassa wil opbouwen).
  • Laat de producten uit je patroon waar je jezelf niet goed door voelt of die je weet dat niet ideaal voor je lichaam zijn. Ik persoonlijk kan niet goed tegen witte broodjes of kant en klare lasagne en ik weet dat een zak winegums niet goed is voor me.
  • Vervang een week lang al je drinken voor water, (groene) thee en maximaal 2/3 koppen koffie.

Bewegen

Schrijf je beweegpatroon op. Doe dan het volgende:

  • Ga na of er elke dag beweging in zit. Zo niet? Voeg elke dag beweging toe. Denk aan wandelen of fietsen.
  • Staan er minimaal 2 trainingen per week in waar je fysiek sterker en fitter van wordt. Zo nee, ga op zoek naar trainingen die dat doen.
  • Bieden je trainingen altijd resultaat? Zo nee, vraag om advies om je trainingen aan te passen.

Het zijn de eerste stappen naar een verandering van je patroon. Als je die verandering doorvoert en daarna weer op zoek gaat naar andere verandering dan blijf je elke keer meer resultaten boeken, word je energieker en ga je het volhouden voor de rest van je leven…

 

Ik wil je graag HELPEN om dit uit te vinden. HOE?

Laat hieronder in een reactie weten hoe een van bovenstaande punten er voor jou uit zien zodat ik je daar direct een gouden tip op kan geven.

 

Wil je echt een stok achter de deur?

Meld jezelf dan aan voor mijn Online training

OF

Doe mee met de 10x meer energie in 10 dagen CHALLENGE door jezelf hier aan te melden!

 

Succes met het boeken van jouw resultaat!

Bart

4 thoughts on “Focuspunten voor meer energie!”

  1. 8 uur slaap haal ik zelden. Ik werk onregelmatig, ga daardoor op wisselende tijden naar bed en heb niet altijd de mogelijkheid om uit te slapen. Op vrije dagen probeer ik bij te slapen maar 6 uur slapen is dan ook de max, met een enkele x een uitzondering van 8 uur.
    Op het punt slaap kan ik dus nog wel wat behalen, maar hoe?

    1. Hey Ine, als je onregelmatig werkt zou je slaappatroon niet anders moeten zijn dan bij normaal werk. Houd gewoon heel simpel voor elke dienst een 8 uur slaap schema aan. Waarom zou je korter slapen omdat het ochtend of middag is? Wat je ook zeker moet doen is de kwaliteit van je slaap hoog houden. Dus magnesium voor het slapen innemen en van tevoren niet meer naar schermen kijken. Mocht je de 8 uur vanwege andere redenen niet halen dan zou ik ipv op vrije dagen inhalen gewoon elke dag powernaps doen van 40-50 min. Dat werkt vaak beter. Succes!

  2. Voor mij is slaap ook een lastige. Werk/school bij mijzelf heel onregelmatig en daarnaast mijn partner die wisselende diensten heeft. Dan moet ik bijvoorbeeld om 6.00 opstaan en wil dan dus op tijd gaan slapen (22.00), maar heeft hij avonddienst en komt dan rond 23.30 thuis, waar ik toch altijd wakker van wordt.
    Voeding begin ik steeds beter echt te merken wat niet goed voor me is (door buikpijn, maar ook minder energie en slechtere huid). Maar ik blijf het lastig vinden voeding zo te plannen dat het binnen de rest van mijn activiteiten past (ook qua bereiding en bewaren) en dat ik dan ook nog de juiste combinaties en hoeveelheden binnen krijg qua koolhydraten/eiwitten/vetten.
    Bewegen heb ik niet echt een patroon in, maar lukt me wel prima om rondom alle andere dingen te plannen en dus voldoende te doen.
    Is geen patroon eigenlijk ook een patroon? Haha. Probeer in ieder geval wekelijks een planning te maken rondom hoe alles die week weer uitpakt qua werktijden/sporten/eten/slapen.

    1. Zo te horen kun je wel een stok achter de deur gebruiken om eens aan alle punten te werken. Ik denk dat het gewoon te veel is om het zelf doen. Kijk voor de slaap tips eens naar het antwoord aan Ine 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *