DE 8 FASES VAN AFVALLEN EN ENERGIE KRIJGEN ZONDER ONZIN ADVIES (1/3)

Het internet staat vol met blogs, artikelen en producten om af te vallen. Maar er zit zoooo veel BULLSHIT bij! De een gaat koolhydraatarm eten, de ander een eiwitdieet, er zijn gekken die nog steeds geloven dat het met shakes en sapjes werkt of mensen die een programma volgen van een bekende Nederlander omdat dat voor haar gewerkt heeft.

Ik zal je een ding verklappen…

Als een dieet jouw verteld om het op een bepaalde manier te doen dan is het (voor jou) geen goed dieet. Als een trainingsprogramma jouw verteld wat je moet doen, dan is het geen goed programma. En ga zo maar door.

Er is maar 1 programma dat werkt en dat is het programma wat jij maakt, eventueel samen met een coach, en waar jij jezelf goed bij voelt en wat je volhoudt.

HELAAS gaat het vaak anders.

Bij 9 van de 10 mensen gaat het zo:

Stap 1                   Oké, en nu ga ik het echt doen (maandag)

Stap 2                   Ik ga er helemaal voor, boodschappen doen, sporten, snoep laten staan.

Stap 3                   Pfff, het is wel lastig. Oké, iets minder strak op de voeding kan wel

Stap 4                   Als ik zo vaak sport overbelast ik misschien wel

Stap 5                   Oké, even alles op een rij zetten en maandag begin ik echt

Zie je hoe vaak je oké tegen jezelf zegt in zo’n situatie. Natuurlijk heb ik dit getypt maar het is wel zoals het vaak gaat. Je maakt het vaak wel oké voor jezelf. Oké, ik ga wat minder sport, oké ik let iets minder op. Oké, een broodje met chocolade pasta is niet zo’n ramp.

Als je het goed doet is het allemaal ook niet zo’n ramp. Maar je moet het wel compenseren of veranderen voor resultaat. En dat gebeurt helaas niet.

Ik geef inmiddels al jaren training en coaching om mensen resultaat te laten boeken en wat ik heb gemerkt is dat je e, en aantal stappen moet doorlopen om blijvend resultaat te boeken.

Mijn focus ligt altijd op:

  • Resultaat boeken en behouden
  • Jezelf goed voelen qua energie en bij wat je doet
  • Volhouden voor de rest van je leven

Om dat te bereiken zou je deze stappen eens kunnen doorlopen.

 

8 stappen die zorgen voor resultaat, dat je jezelf goed voelt en dat je het volhoudt.

Stap 1   |             Het BESLUIT

Je moet van vandaag op morgen een besluit maken dat het vanaf nu anders gaat. Mijn besluit om gezonder te leven, eten en trainen kwam vanuit het feit dat het zwart werd voor mijn ogen tijdens het GEVEN van een training. Holy shit, afknapper als je trainer daar staat te tollen.

De reden? Overtrainen, fout trainen, alles eten wat los en vast zit, geen doel, geen structuur etc.

Ik wist dat het anders moest en nam het besluit dat het anders moest. Ik ging doelen stellen voor mezelf, ik nam voor lief dat het ook wel eens mis kan gaan en ik zei kei hard NEE tegen azijnzeikers. Iedereen in mijn omgeving die ‘het maar stom vond dat ik zo at’ of zei ‘dat ik toch best een biertje kon nemen’ die konden de pot op (en om de blog netjes te maken heb ik hier niet oprotten neer gezet). Je ondersteunt of helpt me en bent positief dan doe ik dat ook bij jou of ik laat je met rust. Dat was mijn instelling.

En omdat ik erin geloofde boekte ik resultaat na resultaat en voelde ik me in enkele weken veeeeeeeel beter.

NEEM HET BESLUIT!

Stap 2   |             Je PATROON ZOEKEN

Het vinden van het juiste patroon als het gaat om trainen, bewegen, voeding, leefstijl, coaching, supplementen, werk, stress etc. kost tijd. Dit kan niet van de ene op de andere dag goed zijn. Anders moet je een of ander dom dieet boek kopen en zo werkt het niet.

Neem altijd minimaal een maand de tijd om op zoek te gaan naar het patroon dat voor jou werkt. PROBEREN, PROBEREN, PROBEREN en…..

 

In mijn volgende blog ga ik je vertellen wat stappen 3 t/m 6 zijn.

Ik zou het tof vinden als je mij in een reactie onder deze blog verteld dat je een besluit neemt en wat je besluit is…

DEEL HET IN EEN REACTIE HIERONDER!

 

Stok achter de deur nodig?

Wil je dat ik je help een concreet plan te maken om in een maand meer energie en kilo’s vetmassa te verliezen dan moet je echt aanmelden voor mijn online training.

Klik hier om jezelf aan te melden!

 

Gezonde groet,

Bart

P.s. vergeet niet aan te geven wat jouw besluit is!

5 thoughts on “DE 8 FASES VAN AFVALLEN EN ENERGIE KRIJGEN ZONDER ONZIN ADVIES (1/3)”

  1. Het begin komt bekend voor, met name het uitstellen van. Ben inmiddels een paar jaar bezig en bevalt me prima, af en toe een terugval (soms rond vakantie) maar pik het vlug weer op. Heb voor mijzelf nu een fijne patroon qua eten en sporten en voel me prima (zou ooit meer willen sporten maar heb ook nog een vriendin en een beetje zoon) waar ik ook graag dingen mee gaan doen.

  2. Hoi Bart,
    Ik heb besloten om te zijn wie ik ben, met chronische aandoening en al. En ja, dat gaat inderdaad niet op vandaag of morgen, maar is een heel proces. Met jouw hulp en de revalidatie waar ik nu in zit krijg ik de hulp die ik nodig heb. Ik heb besloten betere keuzes te maken in mijn sociale leven en in mijn voeding (meer vegetarisch en als het financieel toestaat biologisch, en in de ochtend eiwitrijk ipv koolhydraatrijk). Ook heb ik besloten een 2nd opinion aan de gaan. Nou, eigenlijk gebeurd er toch al heel wat

    1. Toch al heel wat? Er gebeurt heel veel. En er is al heel veel (resultaat) waar je heel trots op mag zijn. Dat besluit zit bij jou wel goed. De rest van de stappen is een zoektocht en kost even tijd. Maar gaat lukken.

      1. Je hebt helemaal gelijk Bart! Als je er zelf middenin zit heb je het niet altijd in de gaten hoeveel je eigenlijk al doet. Ik ben er ook zeker trots op!
        Door te reageren op je blog en je reactie daarop te lezen komt het nu goed binnen…thanx! ☺

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *